En primer lloc, Musashi Ishikawa (28 anys, Japó). La seva interpretació ha estat acadèmica -en un sentit molt positiu a l'hora de concursar- i equilibrada. El resultat del Preludi i fuga núm. 13 (vol. 1) bachià es pot definir a partir de tres adjectius: estable, clar i expressiu. Amb el quart moviment de la Sonata Op. 22 de L. van Beethoven, ha demostrat una bona lectura polifònica de la partitura. I de l'Estudi núm. 6 Op. 33 de S. Rachmaninov, cal destacar la lluminosa qualitat sonora en el registre agut del piano. La seva carta de presentació ha girat entorn als noms de Bach i Rachmaninov.
Just a continuació de Musashi Ishikawa, ha actuat Ming Xie (21 anys, Xina): tarannà artístic i espectacularitat escènica, però amb evidents excessos en el forte. Coincidint amb el seu contrincant, el Preludi i fuga núm. 18 (vol. 1) també ha estat estable, clar i expressiu. Caràcter i temperament en la Sonata Op. 2 núm. 2 (1r moviment) del mestre de Bonn. I per acabar, lluïment tècnic indiscutible amb el Gran estudi de Paganini núm. 3, "La Campanella", de F. Liszt, on els aguts també han destacat igual que diversos passatges musicals, però el final ha patit algunes desmesures. En el seu cas, ha generat més correcció en la interpretació barroca.
I per acabar, Jung Eun Yoon (28 anys, Corea), la qual ha tancat la primera sessió demostrant concentració i bon gust. Ha interpretat el Preludi i fuga núm. 9 (vol. 1) de J. S. Bach correctament i de manera elegant. Molt sencer el primer moviment beethovenià de la Sonata Op. 81a, vetllant en tot moment pel control sonor. I finalment, el millor estudi de la tarda en tècnica, musicalitat i efectisme: l'Estudi núm. 7 ("pour les degrés chromatiques") de C. Debussy. Bon paper en la sonata, però sens dubte, elevada nota en l'estudi del compositor francès.
Esperem que aquests tres grans pianistes passin a la segona prova eliminatòria. Ho sabrem ben aviat en uns dies...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada