diumenge, 17 d’abril del 2016

Festival Gershwin, 3r concert

El tercer concert del Festival -d'aquest matí a l'Auditori- ha estat dedicat íntegrament a G. Gershwin, a diferència del primer i del segon, on també s'hi va programar L. Bernstein. De fet, la fórmula dels tres tres concerts quant a repertori era completa només assistint a les sessions del divendres i del diumenge, però amb l'excepció del dissabte que incloïa exclusivament el Concert per a piano i orquestra en fa major de G. Gershwin.


La primera part de la tercera sessió del festival ha repassat l'Obertura cubana (una versió correcte per part de l'OBC amb certa falta de ritme per part dels percussionistes) i la Segona rapsòdia per a piano i orquestra (més interessant que la famosa Rhapsody in blue, més concertant, amb més parts orquestrals protagonistes i d'una frescor més agraïda) amb el gran pianista Alexei Volodin. La segona part del concert, també ha continuat amb la competència, expressivitat, interpretació polifònica, adequació estètica, virtuosisme i sonoritat d'Alexei Volodin, el qual ha interpretat "I got rynthm". Variacions per a piano i orquestra, destacant pel domini de l'entremat rítmic i certs moments increïbles de ragtime recreant el so d'un b/vell piano bar. Sens dubte, les millors mostres musicals del matí. Per acabar, encara que amb aspecte intermitent i falta de claredat rítmica per part dels violins i els percussionistes de l'OBC, Un americà a París (adaptació per a orquestra simfònica de Frank Campbell-Watson), també sota la batuta d'Andrew Grams, més controlada i contenint aquella energia despresa durant el primer concert del Festival Gershwin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada