La nit del 23 de maig se celebrava l'Eurovision Song Contest 2015, un concurs de llarga tradició i trajectòria que reuneix famílies, amics i països a través d'un fenomen meravellós anomenat música.
Malgrat els interessos polítics existents, per sobre de tot, hi ha l'espectacle, la música, la il·lusó i l'emoció per saber qui és el guanyador. Per diferents raons anotades en un petit quadern, els següents països eren els meus preferits, segons ordre d'aparició: Xipre, Austràlia, Àustria, Alemanya, Polònia, Romania i Rússia. Ara bé, Suècia amb el cantant Måns Zelmerlöw ocupava un únic full a part, separat de la resta, considerant-lo el candidat més preparat per la seva presència, vocalitat, actitud, simpatia, professionalitat, cançó, discreta coreografia i escenografia basada en una senzilla i alhora potent projecció visual. Tot aquest conjunt artístic condicionà el resultat de l'actuació (que t'atrapa en els cinc primers segons), però concretament, la cançó i el directe són els dos elements clau. Analitzem-los.
La cançó Heroes conté un missatge directe i personal de l'artista suec, on la lletra permet incloure al públic pel "nosaltres" implícit/explícit i una melodia enganxosa que invita a cantar. A més, els diversos canvis en la presència dels beats generen augments i disminucions en l'energia del tema però sempre concentrant-la en la tornada i amb una direcció creixent que culmina en l'últim "We are the heroes!". També conté efectes interessants, com els àgils fade out que xuclen ràpidament la instrumentació i despullen la veu a capella en els instants inicials de la tornada (ressaltant el poder del text). El recurs de les background vocals múltiples i les línies ascendents instrumentals (a partir dels timbres de violins) donen molta qualitat; igual que l'agut col·locat en les paraules "our time" després del fragment que actua com a bridge entorn als "demons". Realment, una creació i producció excel·lents.
La intensitat de la interpretació vocal de Måns Zelmerlöw queda complementada a la perfecció amb l'intel·ligent directe organitzat a través de la projecció visual. Hi destaca la natural complicitat entre el ninotet i el propi cantant, sincronitzant els moviments i interaccionant amb les imatges. A part, la veu de Måns Zelmerlöw sobre l'escenari viatja des dels greus suggerents passant la melodia fins a l'octava superior i projectant el registre agut amb potència. Si tot plegat no fou suficient per assegurar l'èxit rotund, per rematar, el simbolisme coreogràfic en el moment "we're dancing with the demons in our minds" (moviment també enganxós, igual que la melodia), la il·luminació vermellosa cap al final de l'actuació (coincidint amb l'únic color de la projecció, a part del blanc i negre) i el vestuari del cantant van generar una performance que demostrà un treball indubtablement rigurós.
Moltes felicitats a Suècia i, en especial, a Måns Zelmerlöw! You are the hero!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada