dimecres, 30 de novembre del 2016

Glee 3 - (13) Heart

Sant Valentí novament a Glee... I cançons d'amor, com toca..., però totes bones! Llistem-les:

Chapel of Love de The Dixie Cups. Només un fragment en directe per part dels pares de Rachel arrossegant un piano! Tronxant!

L-O-V-E de Nat King Cole. Sweet jazz amb Tina - Jenna Ushkowitz i Mike Chang - Harry Shum, Jr., tots dos cantant i ballant. Pura elegància.

Let Me Love You de Mario. En majúscules! R&B, good feeling, good rhythm and good black music. Artie - Kevin McHale i sobretot el cor de nois del Glee Club durant tot el tema són els protagonistes (Mike Chang - Harry Shum, Jr., Sam - Chord Overstreet, Puck - Mark Salling i Kurt - Chris Colfer). Repassem-ho. Inicialment, Artie canta sol el primer vers, a continuació contesta les frases de les background vocals dels nois, durant la tornada s'hi afegeix a tots ells, després el pont de la cançó a partir dels cors "uuuuuuuh" té molta direcció i finalment s'aprecien les melodies lliures d'Artie per sobre del cor de nois en la darrera tornada (amb detalls vocals usant la seva veu de cap a "everything", "baby" i "aaaaaaah").

Stereo Hearts de Gym Class Heroes feat. Adam Levine. Hi intervenen: Joe - Samuel Larsen (una nova veu agradable i sòlida a Glee) que canta les parts principals de la tornada i el pont, Sam - Chord Overstreet "rapeja" i Mercedes - Amber Rile se situa a les melodies lliures.

Home de Michael Bublé. És el torn de Rory - Damian McGinty, de veu càlida, el qual té gust pel fraseig però en canvi, evidencia de manera reiterada el típic "tic" del pop actual al principi de les paraules, pronunciades a partir d'una distorsió vocal que podria transcriure's aproximadament amb un "grruuanna" per al mot "wanna". Penso que aquesta manera de cantar tan habitual defineix realment allò del poc gust artístic.

I Will Always Love You de Whitney Houston. A càrrec d'una Mercedes - Amber Rile molt ben estudiada, fa bon paper, però mostra algunes vocals massa obertes en el seu registre suau (en concret les a i les o) i acaba la cançó original de Dolly Parton amb un final melismàtic propi, lliure i innecessari. La versió obvia el salt melòdic just abans de la secció instrumental (aquell "youuuuuu" de referència tan preciat que dissenya Whitney Houston) i també aquesta part instrumental reservada al saxòfon solista. Per diversos motius de pes més que evidents, ningú pot superar a Whitney Houston, The Voice.

You're The Top del musical Anything Goes. Paròdia total amb els pares de Rachel - Lea Michele per segon cop i ella també enmig de tot plegat, una altra escena familiar amb les veus en directe i a piano sol.

Cherish / Cherish de The Association / Madonna. A la veu principal del quartet vocal hi trobem a Quinn - Dianna Agron, amb els cors de Joe, Sam i Mercedes. La darrera també hi participa però només en una frase, Sam i Joe canten la tornada, s'hi afegeixen les noies a les background vocals i després tots els altres. El segell és força soul - Motown.

Love Shack de The B-52's. Blaine - Darren Criss, Mercedes i Kurt (veus principals) i Rachel, Brittany - Heather Morris i Mercedes (cors, on hi destaca Mercedes, la qual també realitza uns ad-libs senzills). Quina festassa organitzen!

I llistem també: la sinceritat en l'amor, l'amor vertader, dir no a algú si un no ho veu clar... i cal un casori tan aviat (cas Rachel-Finn)?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada