diumenge, 2 d’abril del 2017

1a semifinal - MCB 2017

També en el Petit Palau, avui ha començat la semifinal del 63è Concurs Internacional de Música Maria Canals, a les 10h del matí amb els tres primers concursants dels sis acceptats en aquesta fase. El repertori interpretat per cadascun és lliure, de 50 minuts com a durada màxima, ha d'incloure obligatòriament una obra de compositor espanyol, no es poden repetir composicions de les proves anteriors i no s'accepten els Estudis Op. 10 i Op. 25 de F. Chopin.

Continuo afirmant que -de manera evident- Alexander Panfilov (27 anys, Rússia) destaca respecte els concursants d'aquesta prova matinal del concurs. En primer lloc, ha interpretat el Preludi i fuga en fa sostingut menor de D. Shostakovich; per tant, aspecte fresc i vistós pel preludi, i discurs clar i detalls agògics molt fins en una fuga difícil rítmicament. Després ha estat el torn de les Estampes de C. Debussy (Pagodes, La soirée dans Grenade i Jardins sous la pluie). Exposades amb l'adequació contextual de cadascuna, el pianista ha brillat per la plasticitat del moviment, l'elasticitat impregnada en els crescendi-diminuendi, la ressonància i el control en el pedal i la sonoritat. Per acabar, ha donat testimoni de timbres exquisits, pedalització competent i l'ús d'un gest apropiat per aconseguir qualitat sonora i els diferents caràcters musicals a "Evocación", "El Puerto" i El Corpus en Sevilla" d'Iberia d'I. Albéniz. En resum, Alexander Panfilov és un pianista ben preparat per a la final del concurs, fet palès en la bona sel.lecció i la qualitat del repertori interpretat (on cada estil, cada obra i cada passatge musicals tenen una definició) i en l'exemple de la tradició pianística (on la tècnica instrumental està al servei de la música).

Creuem dits... A la tarda, tres semifinalistes més!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada