diumenge, 18 de març del 2018

MCB 2018 - 1a semifinal

Un any més i continua la tradició barcelonina del Concurs Internacional de Música Maria Canals, en la seva 64a edició. Just avui a les 10h del matí, el Petit Palau ha obert les portes als tres primers pianistes per a la semifinal. Sense poder incloure cap de les obres interpretades durant les fases anteriors del concurs ni tampoc els Estudis Op. 10 ni Op. 25 de F. Chopin, i juntament amb el requisit de considerar un compositor espanyol en el programa, els concursants han tocat un repertori d'elecció lliure d'uns 50 minuts de durada.

Lucas Thomazinho (22 anys, Brazil) ha estat el protagonista del matí en majúscules. Si bé aquestes ratlles de crítica no poden ocultar que el pianista ha deixat entreveure davallades puntuals de concentració en cadascuna de les obres interpretades, també volen evidenciar la clara contextualització estilística de totes quatre per part de l'artista. Malgrat que la tria del repertori ha duplicat la forma musical del tema amb variacions, ha estat una manera de sentenciar el virtuosisme i les capacitats pianístiques amb nota de Lucas Thomazinho.

Només alguns possibles titulars per a cada obra interpretada. 1) Excel.lent bon gust amb les Variacions sobre un tema de Rode Op. 33, "La Ricordanza", de C. Czerny. 2) Lluita rítmica enmig dels dificultosos passatges de les Variacions i fuga per a piano en mi bemoll major, Op. 35, "Variacions Eroica", de L. van Beethoven. 3) Frescor d'El Pelele (Goyescas), d'E. Granados. 4) Indiscutible contingut interpretatiu entorn a la Fantasia Op. 28, d'A. Skryabin.

Cal tancar aquest comentari, en especial, destacant la bellesa musical de Lucas Thomazinho impresa en tot el repertori interpretat, mereixedor, sens dubte, d'accedir a la final del concurs. Una preuada característica difícil de trobar.

Tot dependrà dels tres semifinalistes que competiran a la tarda...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada