El primer tast musical fou Malinconia Op. 20, a càrrec del duo de violoncel (Tuomas Lehto) i piano (Roope Gröndahl). Una obra d'interès perquè primer se'ns presenta el violoncel sol i després continua el piano també en solitari. A més de ser una composició virtuosística, també és cambrística, i així ho demostraren els dos músics (obviant els dos petits moments en què no van extingir el so alhora). S'aprecià com el pianista no va resoldre amb claredat els passatges més àgils; en canvi, el violoncel·lista -excepte puntualitats en afinació- va destacar per sobre del piano i evidencià correcció tècnica. Fins aquí l'única mostra del concert per a duo de cambra.
A través de les tres composicions interpretades posteriorment, el duo s'amplià a formació trio amb la incorporació del violí (Kreeta-Julia Heikkilä), fent sonar primerament l'Allegro en re menor (cal consultar el catàleg d'obres, en uns dies...) i comunicant amb personalitat el caràcter. En acabar, van oferir també l'Allegro en re major, JS 27. Malgrat algunes irregularitats entre les cordes en el passatge sense piano i el cansament tècnic de la violinista en el final, el trio va lluir en precisió pel pizzicato comú, en la tria de l'obra i sobretot en la simpàtica traducció del quasi divertimento. I per fi, la partitura del concert, el Piano Trio en do major ("Lovisa Trio"), JS 208 on el grup de cambra va encisar al públic durant el Piu lento i el Lento del segon moviment. Els tres rols instrumentals es definiren bé i podríem valorar-los de la forma següent: violí / correcte (so agradable i cuidat, però amb afinació dubtosa en octaves i alguns intervals); violoncel / el més preparat (bon legato, presència i noblesa en el so); piano / el més músic (precisió en acords i personalitat). La combinació de tots tres instrumentistes donà com a resultat un grup de música de cambra molt ben avingut, organitzat a través del piano, i que es va caracteritzar per l'equilibri dinàmic del conjunt i l'equilibri en les diferents línies sonores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada