Dels 81 concursants de l'edició d'enguany, un total de 19 pianistes han pogut accedir a les audicions de la segona prova eliminatòria (dijous 10 i divendres 11 de març de 2016 en el Petit Palau), repartides en quatre sessions. En aquesta fase del Concurs Internacional de Música Maria Canals, els pianistes acceptats són aquells que han obtingut una qualificació mitjana mínima de 7 punts -sobre 10- de la primera audició i interpretaran un programa d'uns quaranta minuts centrat en: una obra romàntica segons una relació d'obres proposades per l'organització (S. Rachmaninov, J. Brahms, C. Franck, R. Schumann, F. Schubert, F. Chopin o F. Liszt); una obra completa o una col·lecció completa o bé un o diversos números d'una col·lecció a partir d'una llista obligatòria de compositors del segle XX (M. Balakirev, M. Blancafort, C. Debussy, F. Mompou, X. Montsalvatge, F. Poulenc, S. Prokofiev o M. Ravel, entre d'altres); i per últim, una obra contemporània posterior al 1990 d'uns cinc minuts de durada (excloses aquelles que necessitin preparació prèvia del piano i les escrites pels mateixos concursants).
Avui, ha tingut lloc la tercera sessió de la segona prova a les 10h del matí. Cinc pianistes, procedents de països diferents, han ofert el seu repertori als assistents i al jurat. Considerant que l'accés a la semifinal resta en funció del nivell dels concursants de les altres sessions i de les respectives qualificacions numèriques que obtinguin, cito el nom d'Andrei Dubov (28 anys, Rússia) per l'elevada qualitat de la seva interpretació. Ha demostrat solidesa en un programa d'interès i adequació, i sobretot, és un pianista que genera l'exquisida sensació on la rigidesa del minutatge desapareix i s'hi imposa la necessitat i el desig d'escoltar-lo durant un període intemportal més extens. En primer lloc, ha donat testimoni de la tradició amb els Estudis simfònics Op. 13 de R. Schumann, incloent els pòstums i evidenciant els diferents caràcters de les variacions. A continuació ha lluït acrobàcia i musicalitat a través de l'Estudi núm. 3 en si menor, "D'après Paganini-Liszt", de M-A. Hamelin (basat en el Gran estudi de Paganini núm. 3, "La Campanella", de F. Liszt). I per acabar, l'espectacularitat estètica dels Tres moviments de "Petrouchka" d'I. Stravinsky.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada