dimecres, 30 de setembre del 2015

ARETHA FRANKLIN Sings the Great Diva Classics


Editat l'any 2014, l'últim àlbum d'Aretha Franklin és irrepetible, en una paraula. És ben sabut que les capacitats vocals i competències musicals d'Aretha -the Queen of Soul- són incomparables i és considerada en majúscules a part de la resta. Just en aquest treball discogràfic de referència, versiona els grans èxits d'algunes divas (d'abans i d'ara) i també sorpèn amb algun hit interpolat d'ella mateixa que no hi podia faltar.

A més, Aretha Franklin Sings the Great Diva Classics compta amb el gran magnat de la indústria discogràfica Clive Davis com a productor executiu, a qui tampoc li calen gaires presentacions, ja que fins el moment ha tingut la destresa en reconèixer els millors talents i les millors cançons i convertir-los i traduir-les en l'or més apreciat.

I els productors: Harvey Mason, Jr., Kenny "Babyface" Edmonds, Eric Kupper, Terry Hunter, André "3000" Benjamin, DJ Wayne Williams, Antonio Dixon i Dapo Torimiro. Menció a part el treball en la producció de People, Rolling in the deep (the Aretha version), Midnight train to Georgia, Teach me tonight i At last (a sobre amb la presència de Kirk Whalum al saxo en els dos darrers clàssics...) a càrrec de Kenneth Brian Edmonds, Babyface! Disfrutin de com sonen aquests temes i com els reinterpreta Aretha Franklin, i per què no, revisin It hurts like hell i Willing to forgive de la dècada dels 90. Pur segell propi, el de Babyface. Thanks for your great work, your ears and your songs. Thank you, Face.

Però sobretot, per aquest projecte tan concret i especial, Aretha Franklin s'envolta d'unes potents background vocals encapçalades de manera única per la incomparable Cissy Houston. No és la primera ocasió en què Cissy Houston treballa per Aretha Franklin i els resultats són impressionants. Objectivament, són indubtables la vocalitat, la professionalitat i les habilitats en cant, expressió, matisos i experiència en backing vocals (harmonitzacions i arranjaments) de la gran cantant Cissy Houston. And yes... Cissy Houston is the master. Només cal tornar a escoltar les sessions dels 60, 70 i 80 amb Aretha Franklin (qui no recorda les memorables background vocals en Ain't no way?) o els temes d'aquest disc, com I'm every woman / Respect, Rolling in the deep (the Aretha version), No one o I will survive (the Aretha version). Ara bé, són obligades les de personalitat pròpia: Midnight train to Georgia (gravada originalment per Cissy Houston) i You keep me hangin' on. Tot un luxe, de categoria irrepetible.


AT LAST
[Glenn Miller and his orchestra, Ray Eberle & Pat Friday, 1941; Etta James, 1961]

ROLLING IN THE DEEP (THE ARETHA VERSION)
-amb interpolació d'Ain't No Mountain High Enough-
[Adele, 2010 / Marvin Gaye & Tammi Terrell, 1967; Diana Ross & The Supremes, 1970]

MIDNIGHT TRAIN TO GEORGIA
[Cissy Houston, 1972; Gladys Knight & The Pips, 1973]

I WILL SURVIVE (THE ARETHA VERSION)
-amb interpolació de Survivor-
[Gloria Gaynor, 1978 / Destiny's Child, 2001]

PEOPLE
[Barbra Streisand, 1964]

NO ONE
[Alicia Keys, 2008]

I'M EVERY WOMAN / RESPECT
-amb interpolació de Respect-
[Chaka Khan, 1978; Whitney Houston, 1992 / Aretha Franklin, 1967]

TEACH ME TONIGHT
[Janet Brace, 1954; The De Castro Sisters, 1954; Dinah Washington, 1954]

YOU KEEP ME HANGIN' ON
[Diana Ross & The Supremes, 1966]

NOTHING COMPARES 2 U
[The Family, 1985; Sinéad O'Connor, 1990]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada