dilluns, 31 d’octubre del 2016

Glee 2 - (18) Born This Way

Hi ha capítols carregats de música i de contingut. Aquest n'és un d'aquests: carregat de música pels diferents estils musicals triats en cada tema i carregat de contingut sobretot en el personatge d'Emma - Jayma Mays.

A més de quatre ocasions en què inclouen música instrumental per a piano d'estètica clàssica (la mateixa que en el 16è capítol, Original Song, associada a les escenes entorn a la temàtica de la reina del ball) i un assaig coreogràfic amb piano sol a l'antiga, totes les cançons versen sobre l'acceptació d'un mateix en defectes i virtuts (és la tasca que Will - Matthew Morrison encarrega als membres del Glee Club, junt a la interpretació d'una obligatòria, la darrera del capítol). Repassem-les.

I Feel Pretty / Unpretty del musical West Side Story / TLC. Quinn - Dianna Agron i Rachel - Lea Michele canten a duo un elaborat mashup en versió acústica d'estètica de cantautor amb guitarra, percussió i cordes. Sonen molt relaxades, dolces i destaca la suavitat del timbre vocal de Quinn.

I've Gotta Be Me de Sammy Davis, Jr. En Finn - Cory Monteith canta jazz! Amb els registres sencers enmig del swing, llueix molt la modulació i sobretot la lletra "he de der lliure" i el típic final agut dels crooners. Pretén ballar amb en Mike Chang - Harry Shum, Jr. (com sempre sensacional), el qual intenta ajudar-lo en moviments...

Somewhere Only We Know de Keane. La balada pop interpretada pels Dalton Academy Warblers amb Blaine - Darren Criss de solista (s'hi aprecia -sense tantes background vocals- la calidesa en la seva veu i la importància de les frases "This could be the end of everything, so why don't we go, somewhere only we know?"). És la primera vegada que tots ells es presenten amb instrumentació de piano, cordes i bateria.

As If We Never Said Goodbye del musical Sunset Boulevard. Quina cançó! Sempre ha estat espectacular... D'orquestració clàssica de musical, la versió respecta les dimensions i la tonalitat de l'original. Per aquest motiu, Kurt - Chris Colfer usa en excés la seva veu de cap -però amb qualitat- i emet notes crispades en la tècnica de belting durant el pont de la cançó ("I've come home", sobretot a "home" i també a l'agut "at last"). Justament aquest pont i tota la composició sempre han tingut molta energia i volada. En canvi, la interpretació i el fraseig dramàtic -no el cantat- de Kurt no les assoleixen. Igual que el final massa teatralitzat per les pauses insertades en les frases. Possiblement hagués estat més favorable una mostra més cantada i no tant dramàtica que sí funciona dins del teatre musical. S'agraeix la decisió d'iniciar aquest clàssic amb una introducció instrumental, però encara més la inclusió de la coda de la partitura original -a vegades oblidada-, la qual sentencia un missatge en la darrera frase per a recordar: "We taught the world new ways to dream!".

Barbra Streisand de Duck Sauce. L'original dance up-tempo que tant s'ha sentit en les pistes de ball, i que no hi falti, enmig d'una extrovertida i àmplia coreografia grupal a escena.

Born This Way de Lady Gaga, el pop up-tempo obligatori proposat per Will com a actuació final, que segons ell és un himne a l'acceptació. En ordre hi trobem: Kurt (a la introducció parlada), Tina - Jenna Ushkowitz, Mercedes - Amber Rile, New Directions, Kurt novament (a la part parlada també) i hi torna Mercedes (ara amb l'agut i tots els següents molt ben cantats) junt al Glee Club (sense Santana - Naya Rivera per la dramatúrgia i sense apreciar la presència vocal dels nois).

Els destacats:
- Les intervencions d'estètica, la importància del físic i la pressió social.
- Cal acceptar-se a un mateix...
- El Tastorn Obsessiu Compulsiu (TOC d'Emma).
- Si un vol millorar, el primer pas és veure que existeix un problema (és el consell de Will a Emma).
- "No creo que uno deba negar lo que es, pero tampoco gritarlo" (Kurt).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada