dilluns, 31 d’octubre del 2016

Glee 2 - (06) Never Been Kissed

En el sisè capítol de Glee, trobem novament una competició però en una altra direcció: els nois interpretaran temes cantats per noies en la seva versió original i les noies, cançons enregistrades per nois. Amb seguretat, el bon lector llegirà exactament el que està escrit sense entrar en discussions de gènere tan de moda en aquests moments; disculpin, però no és el cas precisament. Ara bé, qui vulgui opinar i complicar-ho, endavant!

Never Been Kissed ofereix primerament al pati de l'institut un duet de Puck - Mark Salling (també a la guitarra) amb Artie - Kevin McHale, One Love / People Get Ready de Bob Marley & The Waillers. Bones vibracions, relaxat, de ritmes caribenys-indie, convencional, però res especial.

Parin atenció perquè aquest paràgraf explicarà el primer moment únic -musical i dramatúrgic- de la segona temporada de Glee! A cappella en la seva totalitat, sense instruments, amb beats vocals, sutileses interpretatives i en l'arranjament, i harmonitzat per complet, el cor de nois -els Dalton Academy Warblers- sentencia la seva carta de presentació de manera excel·lent amb Teenage Dream de Katy Perry. Ni es poden imaginar l'enorme qualitat i riquesa de la versió, respecte l'original que resta directament sepultada en tots els aspectes. L'instant on s'aturen els beats, les harmonies queden suspeses i després el ritme reprèn novament, és de nota. L'actuació dins d'un hall del col·legi masculí -amb tots els estudiants uniformats- només té un únic espectador, un de molt especial, en Kurt - Chris Colfer. Abans, però, el solista del cor (Blaine - Darren Criss, que posseeix una veu dolça i sòlida alhora, pròpia del pop actual, destaca perquè usa el belting de manera competent i sap insertar amb gust la veu de cap al final d'una frase) agafa la mà d'en Kurt -sense conèixer-lo- i el porta on assaja el cor. En Blaine canta per en Kurt! Yes! I en Kurt contempla al cor de nois i sobretot a en Blaine! Yes! Se sent més que còmode en aquella sala i desitja amb tota seguretat que la música no acabi mai. Què més es pot demanar? Estem davant d'una feel-good song amb una feel-good voice que canta una lletra molt apropiada per la dramatúrgia i la necessitat dramatúrgica d'en Kurt, en concret. Et fa sentir bé, jove, adolescent! Qui no recorda les sensacions de l'amor adolescent?

Continuem. El capítol empra música instrumental per a piano en la intensa i emotiva conversa entre Blaine i Kurt sobre la necessitat en defensar-se entorn l'homosexualitat. De la mateixa manera, música instrumental per a teclat en l'altra conversa també emotiva entre l'entrenadora Beiste - Dot Jones i Will - Matthew Morrison. I novament, música instrumental per a piano quan Kurt se sent atacat, incomprès i sol.

Quant a la competició dels dos grups de New Directions, en realitat secundària al nucli central ja comentat del capítol... Potser que ara reviséssim les actuacions a classe, oi...? Per una banda, les noies canten Start Me Up / Livin' On A Prayer de The Rolling Stones / Bon Jovi, enfundades de cuir lluint la modulació de l'arranjament i la distorsió vocal, però amb una Rachel - Lea Michele que no convenç (sense força vocal malgrat els aguts finals) i amb una Mercedes - Amber Rile que sí hi encaixa gràcies a l'energia de la seva vocalitat. Per una altra, els nois interpreten una versió rock de Stop! In The Name Of Love / Free Your Mind de The Supremes / En Vogue també amb distorsió vocàlica per part de tots: Artie, Puck, Sam - Chord Overstreet i Finn - Cory Monteith (aquest últim és el millor en vigor vocal). El resultat definitiu: prefereixo el de les noies que el dels nois, pels temes triats i el treball en cant.

L'entre línies de Never Been Kissed:
- Un únic gai en un institut. Kurt reflexa infelicitat, solitud i incomprensió. Forma de bullying. Indulgència davant l'homosexualitat. No marginar a ningú per ser diferent.
- "Intentar dejar de ser la víctima (...). Los prejuicios de basan en la ignorancia" (Blaine a en Kurt). Por en sortir de l'amari. No fugir!
- El primer petó...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada