Excepte el primer
tema del capítol, Only The Good Die Young de Billy Joel interpretat per
Puck - Mark Salling a classe amb la guitarra, tota la resta de cançons giren
entorn a la religió o a l'espiritualitat. Revisem-los.
Mercedes - Amber Rile
canta també a classe. En aquesta ocasió, I Look To You de Whitney
Houston. Segons Mercedes i els guionistes, la cançó tracta d'estar en un lloc
molt obscur i encomanar-se a Déu. D'entrada, no és això del tot... I a més, el
nou arranjament inclou una arpa a escena que no hi sona realment, una
modulació, una secció rítmica i un desenvolupament melòdic vocal que no són
fidels a la força de la versió original de Whitney Houston, el secret de la
qual radica en el poder del missatge i la senzillesa melòdica. Només cal
escoltar-la per a entendre-ho.
Rachel - Lea Michele
ofereix Papa, Can You Hear Me? de Barbra Streisand en un format
videoclip, on els "Papa" són cantats en comptes d'usar el sotto
voce tan intens de l'original, fet que li dóna certa fredor. Si bé la cançó
és increïble i alhora difícil per tal d'aconseguir l'expressivitat adequada, la
versió de Rachel només assoleix la correció.
Un Kurt - Chris
Colfer molt emocionat i afectat li dedica al seu pare en coma I Want To Hold
Your Hand d'Across the Universe. S'aprecia l'emotivitat i les llàgrimes a
la seva veu -justament no gaire neta- en aquest tema que dubtosament suggereix
inspiració creativa.
De manera sorprenent,
Finn - Cory Monteith canta sobre perdre la fe a partir de Losing My Religion
de R.E.M. La veu té molta força, igual que el tema, amb background
vocals incloses. De moment, és la millor interpretació del capítol -tampoc
de referència- junt a la de Rachel per la seva aproximació a Yentl.
Novament, Mercedes hi
torna i ara amb un cor gospel a l'església. Doncs tampoc. Bridge Over
Troubled Water de Simon & Garfunkel, un clàssic també catapultat per
Aretha Franklin. La veu de Mercedes sona tractada, de timbre més agut del que
posseeix en realitat... Ho torno a dir: tampoc. El gospel no és lluir veu i
aguts sense parar. La cançó és molt profunda i cal sentir la lletra. En
definitiva, un "no" a les dues interpretacions de les cançons gospel
incloses en el capítol...
I per acabar, una
descafeïnada actuació de tot el Glee Club, a partir del tema One Of Us
de Joan Osborne, amb Tina - Jenna Ushkowitz en el primer vers, la col·laboració
de les veus de Finn i Rachel, i els ad-libs en alçada de Mercedes.
Resta reservada la
música instrumental de piano per als moments dramàtics intensos (com el del
pare d'en Kurt en coma o l'escena tendre de Sue - Jane Lynch i la seva
germana). De la mateixa manera que molts reserven les seves impressions sobre
aquests tres epígrafs: religió i espiritualitat; creure en Déu davant de les
dificultats; religió i homosexualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada