No és la primera
vegada que Glee ofereix un duet fictici, és a dir, que els dos cantants no
conviuen en la mateixa escena dramatúrgica, i sempre funciona. Don't Cry For
Me Argentina del musical Evita en mans de Rachel (la qual canta molt
expressiva, plora, sent la lletra) i Kurt (que està realitzant l'audició pels
Dalton Academy Warblers). Només s'uneixen en la darrera frase a l'unisò i
després a la distància intervàlica de 6a en la darrera nota (a la paraula
"true" de la frase "that every word it's true", on Rachel
resta per sobre, acabant el tema amb aquest "true" prolongat). A més,
les cordes en tremolo i els vents-fusta amb la percussió preparen molt
bé el final de la darrera i citada frase.
I tampoc és la
primera vegada que el Glee Club participa en l'eliminatòria! Per una banda, The
Hipsters canten The Living Years de Mike + The Mechanics (un cor de
cantants força adults que aporten moltes backgrounds vocals i ad-libs).
Per l'altra, els Dalton Academy Warblers ja amb en Kurt - Chris Colfer
interpreten de manera excel·lent Hey, Soul Sister del grup Train. Una
versió millorada íntegrament a cappella, tota harmonitzada, amb beats
i background vocals elaborades i múltiples. L'arranjament contempla en dues
ocasions la construcció coral d'un acord a partir de l'acumulació de les
respectives notes, una darrere l'altra, i un moment on descendeix l'energia i
la densitat vocal per tal de remuntar-les a continuació encara més! El solista
és en Blaine - Darren Criss: sòlid vocalment, llueix el seu cant i inicia el
tema de manera indestructible, preludiant el resultat final. Per últim, New
Direcions, que actuen amb solistes nous: Sam - Chord Overstreet i Quinn -
Dianna Agron sota un correcte (I've Had) The Time Of My Life de Bill
Medley i Jennifer Warnes (la famosa balada inclosa a la banda sonora de la
pel·lícula Dirty Dancing, que és i serà sempre de referència), junt a
les background vocals del Glee Club, una modulació insertada i el final
d'aguts per part de Mercedes - Amber Rile; després una Santana - Naya Rivera
molt energètica i activa sentencia l'actuació gràcies a una rapidíssima Valerie
de Mark Ronson feat. Amy Winehouse, on els cors de New Directions són
ben representatius i la performance coreogràfica de Brittany - Heather
Morris i Mike Chang - Harry Shum, Jr. a primera fila de l'escenari rematen
l'èxit.
Empat de dos cors:
New Directions i Dalton Academy Warblers van a la final! Em pregunto per què
cal afegir un altre tema després de tot plegat..., i a sobre Dog Days Are
Over de Florence and the Machine. Tina - Jenna Ushkowitz i Mercedes de
solistes (la darrera, com sempre, en millors condicions vocals) i New
Directions a l'unisò fortisssimo. Malgrat que la lletra intervé en la
dramatúrgia, insisteixo, cal aquest tema en un capítol on s'hi respira
desconfiança i traïció entre els problemes de parella?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada