dilluns, 31 d’octubre del 2016

Glee 2 - (09) Special Educaction

No és la primera vegada que Glee ofereix un duet fictici, és a dir, que els dos cantants no conviuen en la mateixa escena dramatúrgica, i sempre funciona. Don't Cry For Me Argentina del musical Evita en mans de Rachel (la qual canta molt expressiva, plora, sent la lletra) i Kurt (que està realitzant l'audició pels Dalton Academy Warblers). Només s'uneixen en la darrera frase a l'unisò i després a la distància intervàlica de 6a en la darrera nota (a la paraula "true" de la frase "that every word it's true", on Rachel resta per sobre, acabant el tema amb aquest "true" prolongat). A més, les cordes en tremolo i els vents-fusta amb la percussió preparen molt bé el final de la darrera i citada frase.

I tampoc és la primera vegada que el Glee Club participa en l'eliminatòria! Per una banda, The Hipsters canten The Living Years de Mike + The Mechanics (un cor de cantants força adults que aporten moltes backgrounds vocals i ad-libs). Per l'altra, els Dalton Academy Warblers ja amb en Kurt - Chris Colfer interpreten de manera excel·lent Hey, Soul Sister del grup Train. Una versió millorada íntegrament a cappella, tota harmonitzada, amb beats i background vocals elaborades i múltiples. L'arranjament contempla en dues ocasions la construcció coral d'un acord a partir de l'acumulació de les respectives notes, una darrere l'altra, i un moment on descendeix l'energia i la densitat vocal per tal de remuntar-les a continuació encara més! El solista és en Blaine - Darren Criss: sòlid vocalment, llueix el seu cant i inicia el tema de manera indestructible, preludiant el resultat final. Per últim, New Direcions, que actuen amb solistes nous: Sam - Chord Overstreet i Quinn - Dianna Agron sota un correcte (I've Had) The Time Of My Life de Bill Medley i Jennifer Warnes (la famosa balada inclosa a la banda sonora de la pel·lícula Dirty Dancing, que és i serà sempre de referència), junt a les background vocals del Glee Club, una modulació insertada i el final d'aguts per part de Mercedes - Amber Rile; després una Santana - Naya Rivera molt energètica i activa sentencia l'actuació gràcies a una rapidíssima Valerie de Mark Ronson feat. Amy Winehouse, on els cors de New Directions són ben representatius i la performance coreogràfica de Brittany - Heather Morris i Mike Chang - Harry Shum, Jr. a primera fila de l'escenari rematen l'èxit.

Empat de dos cors: New Directions i Dalton Academy Warblers van a la final! Em pregunto per què cal afegir un altre tema després de tot plegat..., i a sobre Dog Days Are Over de Florence and the Machine. Tina - Jenna Ushkowitz i Mercedes de solistes (la darrera, com sempre, en millors condicions vocals) i New Directions a l'unisò fortisssimo. Malgrat que la lletra intervé en la dramatúrgia, insisteixo, cal aquest tema en un capítol on s'hi respira desconfiança i traïció entre els problemes de parella?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada