A vegades, si no es
fa una bona lectura, sembla que alguns guions arriben a nivells exagerats de
ficció, com per exemple amb això de la hairography, que no és més que
una coreografia amb excés de moviments del cap, agitant els cabells de manera
descontrolada o, per extensió en l'observació, una coreografia vistosa deixant
en un segon terme els aspectes musicals. Justament, en un intercanvi de centres
educatius, els membres del Glee Club poden veure com el Jane Addams Girls Choir
(dirigit per la invitada i cantant Eve) llueix veus, solista i molta
coreografia a partir del Bootylicious de Destiny's Child. Per això, en
un assaig/actuació a classe, el Glee Club posa en pràctica aquestes estratègies
de moviment (els caps girant, en resum) durant una performance de Crazy
In Love de Beyoncé feat. Jay-Z, sota un arranjament que conté tres
interpol·lacions del musical Hair (on Mercedes - Amber Rile destaca en
els fragments de Crazy In Love i Artie - Kevin McHale en els de Hair).
Ara bé, l'aportació del cor de sordmuts -el Haverbrook Deaf Choir- en un
assaig/actuació, també a classe, recrea un moment molt emotiu sense la
necessitat de coreografies particulars gràcies a la potenciació de la lletra de
l'inesborrable tema de John Lennon, Imagine. Es tracta d'una versió
coral instrumentada amb cordes on primerament s'hi afegeix Mercedes, després
Artie i finalment tots els membres de New Directions acaben construint una
harmonització cantada junt al text d'Imagine recitat per un alumne
sordmut. Efecte màgic. Per aquest motiu, en la darrera actuació del Glee Club,
qualsevol tipus de moviment s'anul·la i s'opta pel poder de les veus amb Tina -
Jenna Ushkowitz (de veu aguda, clara i molt sencera) com a solista per primera
vegada en la sèrie i en tot el tema True Colors de Cyndi Lauper.
També formen part del
capítol un extracte d'un número del musical Grease (You're The One
That I Want) a càrrec de Rachel - Lea Michele i Finn - Cory Monteith durant
un assaig, Papa, Don't Preach de Madonna (versió acústica de Quinn -
Dianna Agron amb Puck - Mark Salling a la guitarra) i -sota els diàlegs- dos
fragments instrumentals de Don't Make Me Over de Dionne Warwick.
Entre línies: no
deixaré de ser com sóc, la mentida, la rivalitat creada per a aconseguir un
noi, la imatge, les dificultats i els dubtes en l'amor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada