divendres, 30 de setembre del 2016

Glee 1 - (11) Hairography

A vegades, si no es fa una bona lectura, sembla que alguns guions arriben a nivells exagerats de ficció, com per exemple amb això de la hairography, que no és més que una coreografia amb excés de moviments del cap, agitant els cabells de manera descontrolada o, per extensió en l'observació, una coreografia vistosa deixant en un segon terme els aspectes musicals. Justament, en un intercanvi de centres educatius, els membres del Glee Club poden veure com el Jane Addams Girls Choir (dirigit per la invitada i cantant Eve) llueix veus, solista i molta coreografia a partir del Bootylicious de Destiny's Child. Per això, en un assaig/actuació a classe, el Glee Club posa en pràctica aquestes estratègies de moviment (els caps girant, en resum) durant una performance de Crazy In Love de Beyoncé feat. Jay-Z, sota un arranjament que conté tres interpol·lacions del musical Hair (on Mercedes - Amber Rile destaca en els fragments de Crazy In Love i Artie - Kevin McHale en els de Hair). Ara bé, l'aportació del cor de sordmuts -el Haverbrook Deaf Choir- en un assaig/actuació, també a classe, recrea un moment molt emotiu sense la necessitat de coreografies particulars gràcies a la potenciació de la lletra de l'inesborrable tema de John Lennon, Imagine. Es tracta d'una versió coral instrumentada amb cordes on primerament s'hi afegeix Mercedes, després Artie i finalment tots els membres de New Directions acaben construint una harmonització cantada junt al text d'Imagine recitat per un alumne sordmut. Efecte màgic. Per aquest motiu, en la darrera actuació del Glee Club, qualsevol tipus de moviment s'anul·la i s'opta pel poder de les veus amb Tina - Jenna Ushkowitz (de veu aguda, clara i molt sencera) com a solista per primera vegada en la sèrie i en tot el tema True Colors de Cyndi Lauper.

També formen part del capítol un extracte d'un número del musical Grease (You're The One That I Want) a càrrec de Rachel - Lea Michele i Finn - Cory Monteith durant un assaig, Papa, Don't Preach de Madonna (versió acústica de Quinn - Dianna Agron amb Puck - Mark Salling a la guitarra) i -sota els diàlegs- dos fragments instrumentals de Don't Make Me Over de Dionne Warwick.

Entre línies: no deixaré de ser com sóc, la mentida, la rivalitat creada per a aconseguir un noi, la imatge, les dificultats i els dubtes en l'amor.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada