divendres, 30 de setembre del 2016

Glee 1 - (15) The Power of Madonna

Quantitat industrial de música en aquest capítol de Glee dedicat íntegrament a Madonna! Quin compromís i dificultat en la sel·lecció de temes, no? I en els arranjaments. I en les interpretacions també. I tot plegat!

Comencem. No us penseu que només sonen versions de les cançons de Madonna, sinó que els guionistes inclouen les originals Ray Of Light en un entrenament-assaig de les animadores i fragments de Burning Up, Frozen i Justify My Love pels passadissos del William McKinley High School.

Seguim. Ara sí, a partir d'ara parlarem de totes les versions. Per una banda, amb l'Express Yourself de l'actuació de les noies del Glee Club, apreciem unes background vocals de qualitat i els ad-libs elevats de Mercedes - Amber Rile. I per una altra, la interpretació de Boderline + Open Your Heart a càrrec del duo integrat per Rachel - Lea Michele i Finn - Cory Monteith permet lluir, per fi, l'estable registre agut de Finn! Però gràcies a la recreació del videoclip de Vogue (exactament igual que l'original, en blanc i negre, video i imatges Vogue) podem veure per primera vegada a Sue - Jane Lynch cantant! Excepte un "to be" crispat vocalment, tota la resta està en el seu lloc. Sens dubte, és molt enginyós i encertat -pel caràcter de Sue- el petit canvi en la lletra, sentenciant un "Will Schuester, I hate you". Boníssim! Ara bé, el llistó puja de nivell amb l'intrincat arranjament de Like A Virgin. Tres escenes alhora i tres parelles cantant: [1a] Finn - Cory Monteith / Santana - Naya Rivera, [2a] Jesse - Jonathan Groff / Rachel - Lea Michele i [3a] Will - Matthew Morrison / Emma - Jayma Mays. Arranjament de nota i de nota la resistència dels nois per les línies de cant alçades constantment. Els millors: Finn i Will, sobretot Will. Quant a les noies, en especial, Emma. Els seus timbres són els més escaients pel tema, són timbres d'una natura més prima que hi encaixen a la perfecció. Sobre el chorus interpretat pels sis: impressionant! I encara augmenta més la temperatura en el número de les animadores, que compten amb dos vocalistes de categoria, Kurt i Mercedes. Es tornen a demostrar les capacitats interpretatives de Kurt - Chris Colfer, usa la vocalitat amb distorsió i impregna de força el tema. A més, el número arrenca de manera tronxant! Sue amb un megàfon cridant "5, 6, 7, 8" i a continuació sona la potència saturada de les trompetes de l'arranjament de 4 Minutes! Després d'aquests dos darrers temes, els dos següents no poden assolir les dimensions creades, però no es queden curts tampoc. Es tracta de l'assaig dels nois cantant una bona harmonització de What It Feels Like A Girl (Finn, també Will, Puck - Mark Salling i Artie - Kevin McHale en la lletra principal, on tots col·laboren en les background vocals) i de l'actuació final, un show/performance absolut/a que brilla mitjançant una tonalitat esperadament apujada respecte l'original de Like A Prayer (hi participen Rachel, Finn, Kurt emprant la veu de cap durant tota la frase, Mercedes en les frases principals i un cor gospel junt a les intervencions de Rachel i Mercedes disparant les veus cap al cel).

Acabem. S'observa la partitura de Where Is Love? en una imatge realment àgil que no permet apreciar el contingut per saber-ne una mica més i concloure si correspon a la cançó del musical Oliver!, però sí sabem amb certesa que no s'interpreta en el capítol. En canvi, inclouen música instrumental de piano, com fins ara, reservada pels moments més emotius; i n'introdueixen una de nova amb percussió i teclat, de caràcter marcial, quan els dos enamorats es desitgen i es menteixen (podríem dir que representa el leitmotiv de la virginitat o la intenció de perdre-la amb qui estimes). Per tant, queda clar que hi fan encabir la virginitat una vegada més, les mentides al seu voltant, el tracte respectuós vers les noies, la imatge, i tot un tribut a Madonna.

Segons Sue, Madonna va dir: "Soy fuerte, soy ambiciosa y sé lo que quiero. Si por eso soy una zorra... Bien!". Anoto la transcripció d'altres afirmacions sobre la icona de Madonna, Miss.Ciccone o Madge: "El subtext de les seves cançons parla de ser fort, independent, estar segur d'un mateix, sense importar el sexe, però sobretot el missatge musical de Madonna parla d'igualtat" (Will) / "Madonna sempre ho controla tot: la seva vida és seva" (Emma).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada